Veelgestelde vragen

Ruilen en retourneren

  • Hoe kan ik een artikel retour sturen?
    Bij uw bestelling heeft u een retourformulier ontvangen. Hierop kunt u aangeven welk artikel(len) u retour wilt sturen en wat de reden hiervoor is. Voeg het formulier bij de retourzending. Heeft u het formulier niet ontvangen bij uw bestelling of bent u het vergeten toe te voegen aan uw pakket? Neem dan even contact met ons op via [email protected]. Wij kunnen een nieuw retourformulier voor u uitdraaien of met de traceercode van uw retourzending de retour alsnog verwerken. 

    Het retourneren in de winkel is kosteloos. Wilt u toch uw pakketje terugsturen naar ons antwoordnummer, maak hiervoor gebruik van de bijgevoegde retoursticker. Zit deze retoursticker niet bijgevoegd? Klik dan hier om het antwoordnummer terug te vinden. Retourneren via PostNL kost €3,95. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te storten bedrag (of verrekend op uw factuur, indien u voor Riverty heeft gekozen). Let op: wanneer u met een andere verzender dan PostNL retourneert, zijn eventuele extra kosten voor eigen rekening.

    Bij retournering via een PostNL locatie, ontvangt u bij afgifte een retourbewijs met de traceercode van uw retourzending. Bewaar deze bon goed, dit is gelijk het garantiebewijs van het pakket. Bewaar deze bon tot u het geld terug heeft ontvangen op uw rekening. U kunt zelf de status in de gaten houden door de traceercode te gebruiken.

    Natuurlijk kunt u ook het artikel gratis retour afgeven in één van onze winkels*. U zult in de winkel een ondertekende kopie van de factuur mee krijgen. Krijgt u deze niet mee, vraagt u er dan om. Dit is tevens uw garantiebewijs, bewaar deze dus goed tot dat het geld retour is gestort op uw rekening of afgemeld is op uw Riverty factuur. Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Het is handig wanneer u uw bestelnummer en de traceercode van uw retourzending vermeldt, dan kunnen we direct met u meekijken en zorg dragen voor een correcte verwerking en terugbetaling.

    *Helaas is het niet mogelijk uw pakketje te retourneren in onze outlet en pop up winkels. 

    In verband met hygiëne is het niet mogelijk om ondergoed te retourneren. 




  • Als ik een artikel retour breng in de winkel, krijg ik dan gelijk mijn geld terug?
    Heeft u een online bestelling gedaan, dan is dit helaas niet mogelijk. Wij dienen namelijk terug te betalen op de origineel door u gekozen betaalmethode. Wanneer u in de winkel een bestelling via onze webzuil heeft gedaan, dan kunnen wij deze voor u retour slaan en direct terugbetalen. Retourneert u uw webzuil bestelling via PostNL, dan zullen wij de terugbetaling uitvoeren per bankoverschrijving. Hiervoor hebben wij uw bankrekeningnummer (IBAN) en bijbehorende tenaamstelling nodig. We verzoeken u deze gegevens op het retourformulier in te vullen, zodat we de terugbetaling spoedig in orde kunnen brengen voor u.

    Als u uw bestelling online heeft gedaan en heeft betaald met iDeal, creditcard of Riverty dan is het helaas niet mogelijk om de bestelling direct terug te betalen. De betaling of correctie op uw factuur zal dan plaatsvinden via de eerder gekozen betaalmethode. 

    Heeft u wel al een retourbevestiging per e-mail van ons ontvangen, maar het geld niet op de rekening? Stuurt u ons dan even een e-mail via [email protected]. We kijken dan graag met u mee en kunnen dit in nagenoeg alle gevallen dan gelijk voor u in orde brengen zodat u de terugbetaling binnen enkele dagen alsnog ontvangt.

  • Kan ik mijn online bestelde artikel ruilen?
    Helaas is het ruilen van uw online aankoop niet mogelijk. U kunt het bestelde artikel kosteloos retourneren in een van onze winkels of via PostNL. Let op, in dit geval wordt er €3,95 retourkosten gerekend. U kunt zelf het nieuwe gewenste artikel opnieuw bestellen in onze webshop.
     
    Heeft u gebruik gemaakt van een kortingsactie en wilt u hier alsnog gebruik van kunnen maken? Neem even contact met ons via [email protected], we kunnen dan vaak de bestellingen voor u verrekenen zodat u alsnog de korting krijgt.

    Mankeert er iets aan het product en wilt u daarom graag ruilen of terugsturen? Neem dan eerst even contact op met onze klantenservice, telefonisch of per e-mail, om de manier van retourneren te bespreken, zodat we het probleem zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen. Graag ontvangen wij per e-mail een omschrijving van uw klacht, een begeleidend schrijven en foto's van het defect. Heeft u klachten over een winkel aankoop? Graag verzoeken wij u dan een van onze winkels te bezoeken met het artikel en de aankoopbon. 

    Helaas vormt ondergoed een uitzondering, wegens hygiënische redenen kunnen wij dit niet niet retour nemen.

  • Is een artikel retour sturen gratis?
    Dat hangt af van welke optie u kiest. In onze winkels is het retourneren van een bestelling gratis. U kunt uw bestelling afgeven bij een PostNL punt naar keuze, waar wij na het verwerken van uw bestelling €3,95 kosten in rekening zullen brengen. Bij PostNL krijgt u een afgiftebewijs mee en in de winkel krijgt u een ondertekende kopie van uw retourformulier mee. Dit geldt als uw garantiebewijs, dus mocht u deze niet krijgen vraagt u er dan naar.
     
    De kosten voor het retourneren via PostNL worden bij de terugbetaling verwerkt. U hoeft dus niet af te rekenen bij het postagentschap, maar krijgt dan €3,95 minder teruggestort (of verrekend op uw Riverty factuur indien u voor Riverty heeft gekozen). 
    Let op: wanneer u met een andere verzender dan PostNL retourneert, zijn eventuele extra kosten voor eigen rekening.
  • Ik heb artikelen uit mijn bestelling geretourneerd en met Riverty betaald. Hoe betaal ik mijn factuur?
    Het voordeel van Riverty is dat u pas hoeft te betalen wanneer u uw bestelling binnen heeft en deze (of een deel ervan) wenst te behouden. Het meest overzichtelijk voor u is om te wachten tot wij de retour voor u hebben kunnen verwerken. U ontvangt dan een nieuw overzicht van Riverty met een nieuwe betaallink, zodat u eenvoudig het juiste bedrag naar het juiste rekeningnummer kunt overmaken. Klopt het overzicht van Riverty niet? Neemt u dan even contact met ons op, we kijken graag met u om uw factuur kloppend te krijgen. Houdt u rekening met de €3,95 retourkosten die u betaalt wanneer u kiest voor retourneren via PostNL.
  • Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?
    Nadat u een retourbevestiging van ons ontvangt, duurt het in de regel 1 á 2 werkdagen voordat uw geld is teruggestort óf is verrekend op uw Riverty factuur. De retourbevestiging ontvangt u vaak binnen 5 werkdagen nadat uw bestelling is aangekomen in ons magazijn. Om de status van uw retourzending te volgen, adviseren wij u het pakketje met de barcode die u heeft ontvangen bij afgifte via de PostNL website te raadplegen. 

    We streven ernaar om uw retour zo snel mogelijk te verwerken. In drukkere tijden kan dit vanwege het grote volume iets langer duren. Houdt u daarom zelf ook de traceercode in de gaten (indien u uw retour heeft afgegeven bij PostNL) en bewaar deze goed tot wij deze hebben kunnen afhandelen voor u. Uw afgiftebewijs is uw garantiebewijs! Wanneer uw retour is verwerkt, ontvangt u een retourbevestiging van ons. Het retourbedrag wordt dan binnen 1 á 2 werkdagen aan u teruggestort of afgemeld op uw Riverty factuur naar gelang gekozen betaalmethode. Let op dat er bij MasterCard of Visa vaak een verwerkingsperiode op uw creditcard overheen gaat. De terugbetaling is dan zichtbaar in uw overzicht, soms onder de oorspronkelijke betaaldatum. Let op: wanneer u kiest voor retourzending via PostNL zullen wij €3,95 in mindering brengen op uw factuur/terugbetaling.
     
    Heeft u na 10 werkdagen nog geen terugbetaling of retourbevestiging ontvangen? Neemt u dan even contact met ons op, zodat we dit voor u na kunnen kijken en in orde kunnen maken.

    Helaas kunnen wij ondergoed wegens hygiënische redenen niet retour nemen.

  • Kan ik meerdere deelleveringen of bestellingen in een keer retourneren?
    Het is mogelijk om meerdere deelleveringen uit een en dezelfde bestelling in één pakket te retourneren. Voegt u dan s.v.p. wel alle aparte (ingevulde) retourformulieren in één pakketje samen. Wij vragen hiervoor een kleine bijdrage van €3,95 per bestelling. Mocht u voor kiezen om de deelleveringen apart retour te zenden dan brengen bij hiervoor €3,95 per pakket in rekening. In onze winkels kunt u uiteraard gratis retourneren. 

    Om hygiënische redenen kan ondergoed niet worden geretourneerd.

  • Zijn er uitzonderingen op artikelen die geretourneerd mogen worden?
    Helaas kunnen wij ondergoed wegens hygiënische redenen niet retour nemen. Andere artikelen mogen indien ongedragen, onbeschadigd en met aangehechte kaartjes wel worden geretourneerd. Voldoet uw artikel hier niet aan, dan kunnen wij uw retour helaas niet aannemen. Heeft u uw artikel beschadigd of incorrect ontvangen? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken.

Verzenden

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?
    Onze standaard levertijd is 1 tot 3 werkdagen. Indien de levertijd langer is, nemen we contact met u op. Sommige producten hebben wij niet op voorraad in de winkels maar bestellen wij direct bij onze leverancier. De levertijd van deze artikelen is 3-6 werkdagen, dit wordt duidelijk aangegeven wanneer u de gewenste maat en/of kleur selecteert.
  • Kan een artikelen worden afgeleverd in de winkel?
    Momenteel is het niet mogelijk om een bestelling af te leveren in één van onze winkels. Wij verzoeken u dan ook om niet op eigen initiatief een winkeladres op te geven als afleveradres, hierdoor zou uw pakketje zoek kunnen raken.
  • Kan ik mijn bestelling afhalen bij een PostNL locatie?
    Zeker. U kunt in de winkelmand kiezen voor de optie 'afhalen bij een PostNL afhaalpunt'. Als u vervolgens het bestelproces verder doorloopt, kunt u een keuze maken welk afhaalpunt uw voorkeur heeft.
  • Wat zijn de verzendkosten?
    Vanaf €100 wordt uw bestelling binnen Nederland gratis geleverd bij u thuis, een ander door u ingevoerd adres of een PostNL punt in Nederland. Onder deze bestelwaarde vragen wij een kleine bijdrage van € 3,95 voor de verzending van uw bestelling.
  • Wat doe ik als ik niet mijn hele bestelling heb ontvangen? 
    Wij proberen zoveel mogelijk artikelen van de door u geplaatste bestelling vanuit 1 filiaal te versturen. Als de bestelling niet in zijn geheel voorradig is in 1 filiaal dan zal deze vanuit verschillende filialen verstuurd worden.U betaalt hiervoor maar eenmalig €3.95 aan verzendkosten. Per deellevering ontvangt u een track & trace code. Met deze code kunt u de verzendstatus van uw pakket bekijken via PostNL.

Bestellen

  • Hoe bestel ik een artikel?
    Een artikel kunt u bestellen door het artikel in gewenste kleur en maat in het 'winkelmandje' te plaatsen. Als u klaar met shoppen bent klikt u op het winkelmandje rechtsboven in. Hier kunt u de bestelling afronden. Er volgen 4 stappen:

    1: Winkelwagen
    Controleer of u de artikelen naar wens zijn in de juiste maten, kleuren, hoeveelheden, etc.

    2: Uw gegevens
    Hier kunt u uw gegevens invullen. Bent u nog geen klant van ons? Laat u gelijk registeren of bestel direct zonder een account aan te maken.

    3: Uw bestelling
    Hier ziet u nogmaals een overzicht van de artikelen die u gaat bestellen. Eveneens kunt u aangeven hoe u de bestelling wilt betalen. Wilt u weten welke betalingsmanieren er zijn? Kijk dan onder het kopje betaling, hier staat alles voor u uitgelegd.

    4: Afrekenen
    Bij deze stap gaat u de bestelling afrekenen met de door u gekozen betaalmethode.

    De bestelling is geplaatst, u zult van de bestelling een bevestigingsmail ontvangen. Heeft u deze niet ontvangen? Mail dan naar [email protected] of bel naar 015-2140626, we kijken graag even met u mee.
  • Als een artikel niet meer beschikbaar is op de website, is het artikel er dan nog?
    Helaas is het artikel dan uitverkocht. Wij werken namelijk met de voorraden vanuit onze winkels. Dus het artikel is dan helaas ook niet meer verkrijgbaar in één van onze winkels.

    Wilt u weten of het artikel nog binnenkomt? Soms komt een artikel retour. In dat geval proberen wij het artikel zo snel mogelijk weer online beschikbaar te stellen. Mocht u nog interesse hebben, verzoeken wij u zelf de website in de gaten te houden.
  • Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?
    Helaas is het niet mogelijk om telefonisch een bestelling te plaatsen.

    Komt u er niet uit met bestellen? Bel ons even en wij helpen u graag verder. Ons telefoonnummer is: 015- 2140626. Liever mailen? Dat is uiteraard ook mogelijk: [email protected]
  • Krijg ik een bevestiging nadat ik heb besteld?
    U ontvangt van ons een bevestiging per e-mail wanneer de bestelling is doorgekomen. Dat is doorgaans binnen enkele minuten nadat u de bestelling en betaling heeft afgerond.

    Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Dan is er waarschijnlijk wat mis gegaan met de bestelling, bijvoorbeeld een typefout in uw e-mailadres. Neemt u vooral even contact met ons op, we kijken graag met u mee en kunnen dit doorgaans ook gelijk voor u oplossen! U kunt e-mailen naar [email protected] of bellen met 015-2140626.
  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
    Wij doen ons best uw bestelling zo snel mogelijk te versturen. Mocht u willen annuleren, neemt u dan z.s.m. contact met ons op zodat we kunnen kijken of we dit nog in orde kunnen maken voor u. Mocht het pakket nog niet verstuurd zijn, is het vaak nog mogelijk om te annuleren. We verzoeken u voor een annulering z.s.m. na bestellen telefonisch contact met ons op te nemen zodat we u snel verder kunnen helpen. Ons telefoonnummer is 015-2140626.
  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
    Het is voor ons helaas niet mogelijk om handmatige wijzigingen in uw bestelling aan te brengen wanneer deze is afgerond. Is er toch iets fout gegaan, neemt u dan even contact met ons op. Indien mogelijk, kunnen we de bestelling annuleren en dan kunt u opnieuw bestellen. Graag z.s.m. mogelijk telefonisch contact met ons opnemen mocht er bijvoorbeeld iets fout zijn gegaan met de adressering. Wij proberen uw pakket namelijk zo snel mogelijk te versturen en hierdoor kan het gebeuren dat uw pakket al verzonden is wanneer wij uw e-mail lezen.
  • Zijn er kosten verbonden aan de levering van mijn bestelling?
    Vanaf €100 wordt uw bestelling binnen Nederland gratis geleverd bij u thuis, een ander door u ingevoerd adres of een PostNL punt in Nederland. Onder deze bestelwaarde vragen wij een kleine bijdrage van € 3,95 voor de verzending van uw bestelling.

Spaarpunten

  • Hoe kan ik mijn spaarpunten inleveren?
    Spaarpunten online inwisselbaar
    Ook online kunt u uw spaarpunten bij ons inleveren. Wanneer u uw spaarpunten wenst te verzilveren op uw online aankoop, kunt u de volgende stappen doorlopen in uw bestelproces.

    1. U logt in op uw account. Op uw startpagina ziet u uw gegevens, waaronder uw actuele puntensaldo. Zorg ervoor dat u hier ook nog even uw adres controleert. 

    2. In stap 3 van uw bestelling kunt u uw spaarpunten toevoegen aan uw bestelling. Wanneer u genoeg spaarpunten heeft (d.w.z. ten minste 3000 spaarpunten) ziet u hiervoor een vakje waarin u zelf handmatig uw gewenste te verzilveren aantal spaarpunten in kunt vullen. Dat kan zoals gezegd vanaf 3000 spaarpunten (waarde 10 euro) en dan indien gewenst en in bezit van voldoende spaarpunten vanaf daar worden opgehoogd. 

    3. Hierna klikt u rechtsonder op 'bevestigen' om de spaarpunten aan uw bestelling toe te voegen.

    4. In stap 4 bij afrekenen ziet u dan de geldelijke waarde die uw spaarpunten vertegenwoordigen. Deze worden dan in mindering gebracht op het door u te betalen bedrag.


    Spaarpunten in de winkel inwisselen
    In de winkel kunt u vragen naar uw spaarpunten. Heeft u er meer dan 3000? Dan kunt u deze inwisselen aan de kassa.
  • Hoe spaar ik punten?
    Automatisch punten sparen voor korting of gratis artikelen
    Op iedere aankoop die u doet, spaart u automatisch punten. Deze punten zijn geld waard, als u deze verzilvert. Voor elke € 10,- die u besteedt, ontvangt u 100 punten. Heeft u 3000 punten gespaard, dan zijn deze bij inwisseling € 10,- waard. De gespaarde punten kunt u online of in de winkel vanaf 3000 punten verzilveren tegen korting of zelfs tegen gratis artikelen binnen het gehele assortiment van Van Uffelen.
  • Hoe lang zijn mijn spaarpunten geldig?
    Door u gespaarde punten hebben een geldigheidsduur van twee jaar. Wanneer na twee jaar geen mutaties zijn geweest in uw spaarsaldo, behoudt Van Uffelen zich het recht om de spaarpunten te laten vervallen.
  • Wat gebeurt er met mijn ingeleverde spaarpunten wanneer ik een artikel retourneer?
    De ingeleverde spaarpunten worden na de retourverweking omgezet in een kortingsvoucher die per e-mail wordt toegestuurd. De voucher heeft de waarde van de eerder ingeleverde spaarpunten en kan zowel online als in de winkel worden verzilverd.

Betalen

  • Hoe kan ik betalen?
    Tijdens de bestelling heeft u de volgende betaalopties:
    • iDeal
    • Creditcard (Visa / Mastercard)
    • Achteraf betalen via Riverty (voorheen AfterPay)
    • Bancontact / Mister Cash
    • SOFORT Überweisung
    • KBC Online
    • Met uw Van Uffelen cadeaukaart
    Wilt u hier meer over weten? Dan kunt u kijken bij de pagina 'Betaling'. Op deze pagina staat alles over betalen uitgelegd.
  • Wat is Riverty?
    NB. Riverty heette voorheen AfterPay. U betaalt nog steeds veilig en onder dezelfde voorwaarden.

    Riverty voert voor Vanuffelenmode.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Vanuffelenmode.nl betalen met een digitale acceptgiro bij besteding vanaf minimaal € 30,- tot een bedrag van maximaal € 500,- als u voor de eerste keer betaalt via Riverty. 

    Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te schaffen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website.
  • Ik heb mijn Riverty rekening betaald en krijg een aanmaning, wat nu?
    Soms kruisen uw betaling en Rivertys berichtgeving elkaar. Het kan een paar werkdagen duren voordat Riverty uw betaling heeft verwerkt. U kunt zelf in de tussentijd controleren of de betaling voor Riverty correct is gedaan. Heeft u per abuis het geld overgemaakt aan Van Uffelen? Stuur ons even een mailtje op [email protected] met de ontvangen aanmaning. Wij hebben dan alle gegevens om uw betaling te controleren op onze bankrekening en deze alsnog voor u over te maken aan Riverty. Om ervoor te zorgen dat uw betaling juist aankomt en u geen vervelende aanmaningen ontvangt, adviseren wij u om via de berichten of de app van Riverty te betalen. Zij sturen u dan automatisch door naar de juiste bankrekeninggegevens. 
Naar boven
De website maakt gebruik van cookies. Dit doen we om de website zo goed mogelijk te laten werken, continu te verbeteren en u gepersonaliseerde content en advertenties te tonen. De essentiële functionele- en tracking cookies worden gebruikt voor basisfuncties. Advertentie cookies worden geplaatst door derden om relevante advertenties te tonen. Bij acceptatie geeft u toestemming voor het plaatsen van alle cookies. In de cookie instellingen kunt u eventueel de niet-essentiële advertentie cookies uitschakelen. Lees onze cookieverklaring of ons privacy policy.